TERKINI!!! WAN AZIZAH MENANG DI KAJANG HASIL 70% UNDI CINA.

Penulis difahamkan sehingga jam 1 petang tadi kira-kira 45% pengundi telah turun membuang undi bagi memilih Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor Kawasan Kajang.

Yang pasti, calon pilihan rakyat di Kajang tentulah isteri DS Anwar Ibrahim yang menjadi pemimpin kesayangan semua bangsa di negara ini.

Sehingga kini, DS Dr Wan Azizah diberitakan telah mendahului sebanyak 3 ribu undi di Kajang dan beliau dijangka menang mudah dengan minimum undi 5000 majoriti. Angka ini bagaimanapun akan meningkat lagi sehingga pusat pengundian ditutup pada petang ini.

Dr Wan Azizah juga dapat dilihat menerima sokongan dari segenap lapisan masyarakat dan yang paling ketara ialah sokongan dari pengundi cina. Semenjak awal pagi lagi pengundi cina dilihat berpusu-pusu menyerbu ke pusat pengundian untuk menjamin kemenangan Pakatan Rakyat.

Penulis juga difahamkan, mobilasi pengundi cina juga digerakkan sepenuhnya oleh Dong Zhong yang menjanjikan 70 peratus undi cina di Kajang kepada DS Dr Wan Azizah.

Pilihan raya kecil di Kajang ini menyaksikan pertembungan antara calon Barisan Nasional (BN) Datin Paduka Chew Mei Fun dan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Kerusi DUN Kajang kosong berikutan perletakan jawatan secara mengejut penyandangnya Lee Chin Cheh daripada PKR pada 27 Januari lepas.

Dalam pilihan raya umum ke-13 Mei 2013, PKR menang dengan majoriti 6,824 undi dalam pertandingan enam penjuru melibatkan BN, Berjasa dan tiga calon Bebas.

No comments:

Post a Comment