BILA MELAYU SENDIRI TABUR PASIR DALAM PERIUK NASI MELAYU


SYABAS penulis ucapkan kepada semua orang-orang Melayu kerana begitu bersemangat untuk sama-sama memberikan tekanan kepada kekejaman tentera Israel yang kini sedang berperang menentang pejuang Palestin.

Walaupun kebanyakkannya hanya setakat bercakap tapi nafsu untuk mengeji Israel begitu tinggi , tak mengapa itu hak masing-masing dan kerana hak itu ada ketikanya tindakan sebahagian besar mereka yang mengaku Melayu telah melakukan satu kesilapan paling besar dalam sejarah orang Melayu di Malaysia.

Kalau diikutkan sejak dulu pun orang Melayu bukan sekali dua melakukan kesilapan , berkali-kali dan sejarah Hang Tuah yang kini menjadi sebahagian daripada lagenda kebanggaan orang Melayu turut sama menjadi bukti betapa kebodohan serta sikap tamak dan rakus orang Melayu akhirnya memakan diri.

Tragedi Hang Tuah membunuh Hang Jebat kerana terlalu patut kepada perintah Sultan seharusnya dijadikan kayu ukuran oleh orang-orang Melayu zaman kini.Namun sayang , mereka lebih memilih untuk jadikan tragedi itu sebagai sebuah satira dan menjadi tontonan anak cucu cicit sahaja.

Tidak ada sekelumit pun pengajaran yang diambil untuk menjadi pedoman kepada generasi kini dan seterusnya. 

Berbalik kepada realiti hari ini , manusia-manusia yang mengaku warga Malaysia dan berbangsa Melayu ini sedang usahakan malah sudah berlaku kejadian memboikot restoran makanan segera Mcdonalds.Salah satunya di Dungun Terengganu.


Untuk apa mereka yang mengaku beragama Islam ini memboikot Mcdonalds ? Apakah mereka yakin dengan melakukan tindakan sebegitu akan memberikan impak besar seterusnya akan menyebabkan Israel menghentikan serangan terhadap bumi Palestin ?

Penulis yakin dan percaya sekiranya restoran makanan segera ini ditutup sekalipun , Israel tidak sedikit pun terjejas kerana terdapat puluhan lagi negara lain yang bersedia malah sudah pun membuka rangkaian restioran makanan segera ini.

Disini penulis ingin nyatakan bahawa kesan yang bakal berlaku terhadap Malaysia melibatkan 2 perkara utama.

1.Malaysia akan terkesan dari sudut ekonomi kerana jika Mcdonalds menarik diri daripada terus melabur di Malaysia maka sudah pasti syarikat-syarikat lain juga akan turut sama berbuat demikian kerana mereka juga boleh melancarkan mogok terhadap Malaysia.

2.Bayangkan berapa ramaikan jumlah anak-anak bangsa Melayu akan kehilangan pekerjaan selain daripada punca pendapatan yang selama ini digunakan untuk menyara diri dan keluarga ?

Dua perkara di atas merupakan asas utama yang perlu difikirkan oleh orang Melayu yang mengaku bertamadun.

Penulis juga sedikit hairan dengan sikap orang Melayu terlibat kerana mereka begitu agresif serta bersemangat untuk memboikot Mcdonalds kononnya kerana terlibat secara langsung dengan Israel.Namun sedarkah mereka tindakan memboikot seperti mana yang berlaku di Dungun itu turut menggunakan kepentingan Israel ?

Sesuatu yang langsung tidak pernah difikirkan oleh mereka yang mengaku bijak pandai !

Setiap gambar yang diambil tetap diupload ke rangkaian facebook untuk disebarkan dan sedarkah mereka bahawa facebook juga terlibat secara langsung dengan Israel ?

Sedarkah mereka-mereka yang memboikot itu segala gajet dan apa jua yang terdapat pada diri mereka sedikit sebanyak turut menyumbang kepada Israel !

Jangan nafi dengan kenyataan bodoh tetapi tunduk dan lihat diri sendiri sejauh mana kamu dekat dengan rejim Israel wahai orang-orang Melayu !

Lebih bodoh adalah sikap orang Melayu yang begitu hebat merancang dan menyusun atur gerakan memboikot Mcdonalds tetapi tidak ada satu pun rancangan mahupun pelan bagaimana mereka mahu mengeluarkan orang-orang Melayu yang bekerja di Mcdonalds dan menempatkan mereka-mereka itu dalam pekerjaan yang lebih baik dan suci.

1 comment:

  1. Admin lu sembang supa lu sokong zionist.. Admin malu la woii...sokong zionist...

    ReplyDelete