SKANDAL DENGAN DUDA PUNCA NURUL IZZAH TUNTUT FASAKH?

Nurul Izzah yang lebih dikenali sebagai Puteri Reformasi, kini menjadi sebutan ramai kerana memfailkan penceraian terhadap perkahwinannya bersama suaminya iaitu Raja Ahmad Shahrir.

Pelbagai spekulasi timbul disebalik permohonan penceraian ini kerana selama ini ramai menyangkakan rumah tangga anak DS Anwar ini bahagia.

Didalam banyak spekulasi yang timbul, satu perkara yang menarik minat penulis iaitu tentang perangai Queen Control Nurul Izzah terhadap suaminya.Menurut sumber yang rapat dengan keluarga DS Anwar sendiri, Nurul Izzah memang bersikap keras terhadap suaminya di rumah. Mungkin ini kerana Nurul Izzah memegang jawatan besar berbanding suaminya yang hanya orang biasa didalam politik.

Ramai penyokong Pakatan Rakyat tahu bahawa Nurul Izzah merupakan seorang pemimpin yang amat lantang dan tegas ketika berceramah dan mengatur strategi politik Parti Keadilan Rakyat. Menurut sumber, sifat tegas dan lantang tersebut dikatakan terbawa-bawa ke dalam rumah tangga beliau hingga mengakibatkan seringkali berlaku perbalahan.

Raja Ahmad Sharir merupakan seorang lelaki pendiam serta tak banyak karenah menurut maklumat sahabat-sahabat beliau. Sikap lembut Raja Ahmad Shahrir ini telah menyebabkan Nurul Izzah seakan hilang rasa hormat dan menyanjungi suaminya hinggakan apa saja perbuatan Nurul langsung tidak boleh ditegur.

Selain itu, ada yang mengatakan Nurul Izzah mempunyai hubungan "akrab" dengan seorang pemimpin muda didalam PKR sendiri. Ini juga menjadi antara punca Nurul Izzah memfailkan Fasakh terhadap suaminya. Mungkin cinta dan kasih sayang Nurul Izzah telah beralih arah kerana jika dilihat kepada "calon baru" tersebut, individu berkenaan jauh lebih "hebat" dari Raja Ahmad Shahrir.

Individu yang dikaitkan dengan Nurul Izzah terbabit juga merupakan orang kuat Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli. Individu ini merupakan tulang belakang didalam menganjurkan demo Bersih yang menggoncangkan kerajaan pimpinan Najib Razak.

Jadi dengan kredibiliti yang ada pada individu tersebut, maka tak hairanlah Nurul Izzah mampu terpikat kepadanya. Malah individu berkenaan sanggup menceraikan isterinya sebelum ini bagi menunjukkan kesetiaan pada Nurul Izzah.

Sekarang rakyat Malaysia khususnya penyokong Pakatan Rakyat tertunggu-tunggu episod selanjutnya berkenaan Puteri Reformasi ini. Adakah Nurul Izzah berjaya melakukan "reformasi" didalam rumahtangganya sendiri? Sama-sama lah kita mendoakan yang terbaik buat beliau.

No comments:

Post a Comment